Welcome to My Blog!

#sekadarblogpicisan
Follow Me

sungguh bertuah



By  zeanaaima     4:07 AM     
jumaat lalu.

aku ditugaskan menemuramaha menteri besar selangor, tan sri khalid ibrahim.

di pejabatnya di bangunan setiusaha kerajaan negeri.

mujur aku xneves. lagi pun isu yang akan aku tanya aku follow. so, aku xlost dalam sesi temuramah ni.

bagi aku, tan sri sungguh gentelman. setiap kali dia jawab soalan, tak pernah dia mengata pihak lawan. kalau dia bidas pun dia akan buat secara sindiran. sindir nipis gitu.

dan bagi aku, untuk isu yang hanggat diperkatakan ini, pemindahan kuil dr seksyen 19 ke seksyen 23, lebih elok mereka2 yang terlibat duduk diam- diam. dengar setiap butir penjelasan dari tan sri.

biar tahu duduk perkara barulah buat rumusan adakah idea itu bagus atau tidak. ini tidak, enggan selidik apa rasional disebalik keputusan itu dibuat.

secara peribadinya, aku tidak bersetuju dengan demonstrasi yang dibuat segelintir manusia berakal yang mengusung dan memijak kepala lembu sebagai protes kepada cadangan mengalihkan kuil brusia lebh 100 tahun itu.

bukan sebab aku menyokong tan sri. tapi aku bercakap dari konteks aku adalah seorang manusia yang menganut agama islam.

jika kita mampu bertindak mempersendakan agama orang lain. memijak dan meludah kepala lembu yang merupaan simbol suci masyarakat india...tidakkah kita terfikir jauh disudut hati kita ?

mereka juga mampu membuat perkara yang sama pada agama yang kita anuti ?

bagaimana jika mereka memijak kalam suci alquran ? memijak- mijaknya dan meludahnya ?

jika kita boleh buat tindakan melampau sedemikian, tidak mustahil juga bagi mereka untuk membuat perkara yang sama.

tidak perlu untuk berlagak macam insan yang tidak punya akal. bertindak secara diam. teliti segala baik buruk. bermuzakarah lebih mendatangkan hasil.

daripada membuka jalan kepada individu lain menghina agama suci anutan kita masyarakat islam.

huh !!!

panjang lebar pulak aku bersyarah. ok. untuk mengelakkan korang rasa busan. aku sediakan beberapa keping gambar. jom cuci mata.



esok aku akan ke rumah datuk seri anwar ibrahim. wahhh. aku ditugaskan interview datuk seri wan azizah wan ismail.

harap2 semuanya berjalan lancar. amin. nanti aku nak amek gamba manyak2. aku nk upload kat sini.

bukan sume orang berpeluang masuk rumah datu seri kan ?

waaaaa..tiba2 rasa diri ini sungguh bertuah. hik3.

About zeanaaima

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Maecenas euismod diam at commodo sagittis. Nam id molestie velit. Nunc id nisl tristique, dapibus tellus quis, dictum metus. Pellentesque id imperdiet est.

2 comments:

Lina said...

ohhh dah ada gambo kat header... barulah nampak jelas muka emma... come ape sape kata x come hehehe... itular kak lina tgk kat berita n paper makin teruk lak isu tu kan klu x dibendung takut jd rusuhan agama lak

aniey_dani said...

memang da makin comel anak pak yusof nie... best la awak kan dapat jumpe orang pangkat besar2... tgk bilik tan sri tu pown, wowww...besar amat..


Contact Form

Name

Email *

Message *

Translate

Tanda Cinta...

Lilypie Pregnancy tickers