Welcome to My Blog!

#sekadarblogpicisan
Follow Me

bawak ????



By  zeanaaima     11:01 AM     
tibe- tibe terasa hati...
alkisahnya...aku sepatutnya kerja hari ini...tp sebab aku kurang sihat aku mintak cuti dari senior aku...sungguh aku batuk2 n hidung aku tersumbat sepanjang hari...sungguh seksa badan nie...

semalam, kawan aku call...

"esok aku xkeje...tapi kena keje jugak..."

"nape ?"

"senior suruh aku g esemen...BAWAK ko sekali...

"ooo..."

sebab aku sakit kot...jadi aku terlebih sensitif...

aku terasa dengan ayat BAWAK itu...sebab...rasionalnya...aku yang kerja hari itu...kenapa aku yang perlu diBAWAK oleh orang yang tidak bekerja hari itu ? sepatutnya aku yang BAWAK kawan aku yang tidak bekerja hari itu...ye lah...sebab dia cuti...so, aku yg patutnya tawarkan padanya

"nk ikot x ? "

or

"senior suh aku 'BAWAK' kau sekali..."

begitulah sepatutnya...disini aku bukan terasa hati dengan kawan aku tu...aku terasa hati dengan senior aku tu...aku tahu la...kawan aku tu anak emas senior2 aku nun...sapelah aku nie...rupe pn xlawa...xseksi...xbyk mulut...xreti nk gediks2...huh!

maybe aku nie xbagus kot...tapi seigt aku...esemen yang aku pernah 'cover' xpena pun aku fail...xdapat interview ke...xdpt apa yang penting dlm event tu ke...n aku buat xpena main2...

so, hari ini...ditambah dgn ketidaksegaran bdn aku nie...ditambah dengan perasaan terasa hati ini...aku nekad...suruh kawan aku tu pergi sorang2...senior aku lebih percayakan dia...ape aku nak buat ??? kirenya aku dah buat satu pahala...aku biarkan dia pergi sorang2...senior aku makin sayang pada dia...

mampos r...aku dah xmau pikir lagi...yang aku tahu...aku juz nak abehkan prktikal...n berambus dr organisasi yang penuh dengan kroni...kalau sayang dia tu...dia tu lah segalanya...kalau xsuke dia nie...buat ape pn...mane nk pandang...yondan2 xsedar diri !!! macam bagus kn ????

yup...makin hari aku makin tawar hati dengan kerja ini...kawan2 aku pn byk yg mengeluh...ade yg ckp berkobar2 xnk keje sni...tapi aku xtw la kan...mrk juz ckp kat mulut jek...hakikatnya sekali sekala aku terkesan ayat2 hipokrit tu...lantaklah...yg pasti...aku bkn senang nk percaya...juz dgr boley la...well...kite kawan bukan kejap...kite saling tahu bile mase kite ikhlas bercakap dan bile mase kita tgh berada dalam dunia hipokrasi...

berbalik pada pokok cerita aku...aku nie jenis yg xreti nk ampu bos...kalo bos tgk aku...aku senyum n trus larikan mate aku...kerut2kan dahi... ngadap pc...kunun2 fokus la...tapi hakikatnya aku sumpah diri aku nie,,,

"bodo la kau nie emma...tegurlah bos tu...selamat pagi ke...da sarapan ke..."

sesenang tu pn aku xleh wat...aku juz bergelak ketawa dengan org yg rapat dgn aku...itu masaalah aku paling besar...aku jenis yg pendiam tapi xsenyap...macamana tu...pikirlah sendiri...

huh...emo la pulak entry kali nie...kesan demam la ni...so, xleh salahkan aku...salahkan demam aku...e3...well lagi 8 hari aku bernafas dibumi awani ini...

k r...

cow !!!

About zeanaaima

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Maecenas euismod diam at commodo sagittis. Nam id molestie velit. Nunc id nisl tristique, dapibus tellus quis, dictum metus. Pellentesque id imperdiet est.

21 comments:

pB said...

salam emma


tak apa lar emma

sabar jer .......



begitulah keadaan di alam pekerjaan

eedany said...

salam perkenalan dari saya...

emma tengah practical ek? Semoga mendapat pengalaman berharga di sana.

Just be yourself n Take Care...

:)

ita.itu said...

hi babe..salam kenal ye..tq sudi singgah

Anonymous said...

salam kenal

dah kurang demamnye... sabar byk2 yek... dugaan bulan pose nih k... :)

zeanaaima said...

pB...

huks3...sedey...terharu pulaks...

nie bgusnya ade kwn2 bloger kn ?

saling bg nasihat...doa...kate2 smangat...

tq...


eedany...

tu la...harapnya pengalaman sni boleh sy gunekn utk terjun ke alam keje nanti...xreti nk jd org laen...hu3~


ita.itu...

tq jugak sudi balas kunjungan...


manje...

aah...demam da 100% kebah...

tapi batuk nga selsema...seksenya dibulan pose...hu3~

KV said...

ha, biar dia pi sorang2. Hehe
awak tido je kt rumah. Layan tibi.

SaifulBashrie said...

salam pkenalan jugak.. trima kaseh sudi singgah blog aku.
bunyinya penuh ketentionan yor kerjanya..sabar2..abish praktikal brambus cari keja lain. ehhe world peace.

NONIE AZIZ said...

betul kata kak KV tu emma tak yah ikot gi layan tgk tibi lagi beshhh..psttt...mawi tak bagi tau bila dia nikah...kehkehkeh...

zeanaaima said...

KV...

layan tibi...mmg shnteeek...
tambah2 tgk org masak2...
adui mak...kecur...

bash...
hajatnye nk smbung baja ag pasni...
nms mude nie la kn...
ops !!! mude lagi ke ???


mama nonie...

mawi kate bulen dopblas ye nk kawen...
ye da siap pindah uma bru yang besar gedabak tu...raye nanti...g r serbu...ki3...

shimahz said...

mmg la.. kdg2 hal2 kecik pun kita terpikir yang bukan2..sabar je la aek.. kalo tak sabar mau bertambah2 kecik ati

Ezad said...

alam pekerjaan tak sama ngan alam belajar.
alam pekerjaan ada sepak terajang. demi periuk nasi...
alam pekerjaan ada tikam belakang.
demi periuk nasi
alam pekerjaan ada musang berbulu ayam.
demi periuk nasi

macam mana kita nak hadapinya :)

yong ibu chem said...

ni penangan demam lah ni emma...sabor..sabor...

r1c3d said...

x penah langsung aku bermimpi berada seketika ataupun lame2 ditempat ko..

ahahaha.. bes gile page nih.. banyak corat coret ( bace: ngepek2; ahahha )

pose2 ni kena la banyak bersabor ek.. banyak pahala nye.. huhu..

Ayu Mohamad said...

dah nama nya dunia pekerjaan.. takpe.. this might be ur first experience in rela working life.. lepas ni bila dah keje nanti u might terjumpa situasi yang amat-amat lagi perit utk ditelan..
apapon.. itulah asam garamnya kehidupan..

akak doakan awak buat yang terbaik

salam ramadhan...

Lina said...

Salam... sabar ye emma... ingat je yg kite nak abiskan praktikal tu utk lengkapkan diploma kite jer... buat keje kite takyah kisah ape org lain cakap or nilai kite... hanya kite yg tau diri kite sendiri... akak ni namanye ada astro tp awani tu bole dikira dgn jari berapa kali akak buka, lepas ni nak bukalar bole tgk emma hehehe...

Mak Su said...

maksu pun tak pandai nak casual chat dgn bos, apa kabar, good morning,semua tak pandai.... mcm anti sosial gitu, tapi dgn kengkawan pandai plaks...apa nak buat, kita ni spesis penyenyap

zeanaaima said...

shimah...

tu le...suke sgt men perasaan...ni lah jadinye...krkrkrkr...nway...thanks sudi singgah...


ezad...

hu3~ xnk masuk alam keje...takut...kalau dah berjumpa dengan musang berbulu ayam nie...ape la aku nk buat...kita bunuh sama dia !!!


ayong...

tu la...kuat sungguh penangan demam nie...tu yg xnk demam tu...hal kocik pn melarat2...emma...emma...


r1c3d...

hahaha...sini mmg page ngepek...kalo nk carik ilmu...memang salah page...ki3...


ayu...

cmne la kalo sy betul2 keje sni ? eee xsanggup...kroni kuat...berpuak2...bayk puak...puak red indian...puak dayak...puak kantonis...


lina...


itu la yg saya slalu buat..."ala...aku juz seminggu ag duk sni..." sodapkan hati...


mak su...

hah...ade pun geng...leh kite kwn pasni mak su...kite buat persatuan... "persatuan pendiam tapi tak senyap"...okey x ?

cendawanintim said...

sama ar kita dik, soal ampu takder dalam kamus diri sendiri..

sabo..sabo..

zeanaaima said...

cendawanintim...

tu r kak...sy sungguh xreti...da cube...tp sy xboleh...sy rs sgt hipokrit...xreti3....

Miss F said...

Salam perkenalan juga...

zeanaaima said...

pinklady...

besnye dpt kwn baru...hik3...


Contact Form

Name

Email *

Message *

Translate

Tanda Cinta...

Lilypie Pregnancy tickers