Welcome to My Blog!

#sekadarblogpicisan
Follow Me

himpunan esemen aku...



By  zeanaaima     5:01 AM     
aku sebenarnya nak kongsi pengalaman aku pergi esemen...tapi ingatkan nak upload ngan gambar sekali...malangnya gamba tu masih xsampai ke tangan aku...so, terpakselah aku menulis tanpa memasukkan gambar...nanti- nantilah...

festival filem jepun.

ini adalah esemen aku yang pertama. yang lucunya aku ditugaskan cover story ni dengan kawan aku yang juga budak intern. jadi, dengan kata lain...menggelabah lew....kami pergi berempat...2 repoter, driver n cameraman...yang paling aku gemari ialah...makanan free...ki3...sedap2 plak tus...kami interview ceo golden screen cinema (gsc) mid valley. kami dapat 2 tiket free tgk wayang...sempena festival filem ini, sebanyak 10 buah filem terbaik jepun akan ditayangkan. malangnya aku xde cuti, so, terpakselah aku MENsucikan jiwa aku mendermakan tiket free itu kepada kawan aku yang kebetulan off hari tu.

mawi world lancar wall's fantasia

benda yang pertama aku nak bagitaw...aku xminat mawi...
tetapi, disebabkan tugas, aku dan juga kawan intern aku yang pergi kejar si mawi tu...semestinya aku gembire sebab dapat makan free...press conference (pc) tu diadakan di restoren rebung...milik sheikh muzafar...makanan ye mmg sedap...sampai menjilat jari...lepas makan kmi interview mawi...jawapan ye tu xbley blah...mcm xreti nak hormat wartawan...ye takut terlepas ckp sebenarnye...kami tanye jgk psal betul ke ye nk kawin disember ni? ye nafikan...tapi repoter yg senior sume da tw...xyah nk kelentong la mawi oitt...

teater ibu zain...

aku : SM...nie ade esemen...teater ibu zain kat istana budaya...
SM : o...bile nie ? hari nie ?ok...saya pergi...

aku pantas tengok dia...mate aku mase tu, aku harap bersinar2...supaya SM tahu aku nak ikut...

sebab aku sepantas kilat tgk dia, dia sepantas angin tgk aku balik...

SM : nak ikut?

dengan pantas dan mantapnye aku jawab...

aku : nak... (ms nie aku boleh jelaskan aku ibarat anjing yg tgh berdiri sambil terjelir2 lidahnya)

dari dulu...aku mmg teringin nak pergi engok teater...tp xpernah berkesempatan...

tapi yang ni hanya perasmian saja. so, ye juz tunjuk sedutan2 dari beberapa babak yang menarik saja. perasmian dilakukan oleh Datin Sri Rosmah mansor...kowang tw, dari dekat, nampak sesangat yang datin tu buat something kat muke ye...terik semacham jek...langsung xreti nak senyum...igt bagus sgt ? inilah salah sowang pemimpin yang TIDAK mesra rakyat...xlame nie...

perempuan...

pagi2 aku sampai ofis...myra, senior aku ajak aku cover 'perempuan' ? apa tu ?
perempuan adalah drama yang disiarkan di astro kirana. drama ni ala- ala desprate house wife n sex and the city...masa pc nie, kesemua 6 pelakon indon tu mai...fulamak....shanteeeekk habis...tinggi lampai sume...sampaikan aku yg nak interview nie terpakse dongak...lenguh tgn aku angkat mic tinggi2...mmg tinggi aku xtipu...abes pc ade makan2...almaklumlah majlis nie kat hotel...so, makanan sni sume mewah2 la...tp sedap...aku ngan senior aku tu nampak makanan sebelah site sane...dengan konfidennya kami masuk side tu dan ambil makanan kat situ...lepas tu ade pelayan ye mai...aku igt ye nak servis kami...sekali kau...ye elak aku ngan senoir aku keluar dari side tu...ki3...

rupe2nye...itu side vvip lew...sempat jgk aku telan beberapa ketul makanan vvip tu...ha3...


atilia lancar singles baru...

kenal tak penyanyi atilia tu ? anak penyanyi salamiah hassan...ye lancar single baru...kat jazz club...mase aku masuk club tu, aku bertukar menjadi rusa...rusa masuk kampung...

sebab...

dlm ramai2 tu...aku sorang saja yang pakai tudung...asap rokok berterbangan...sesungguhnya aku lemas...aku duduk hujung- hujung sket...lepas tu, ada sowang panggil name aku...rupe2 kwn aku...intern gak...lani ye kat majalah EH!...malathops lani ye...dia lelaki yg xberapa nak sejati...lepas tu...ade makan2...aku xpedulik sape2...aku mkn sbb aku lapo...lps siap pc, kmi satu team nk balik le...skali driver bz pulak...kowang tw, 2 jam aku duk melangut tepi jln tgu driver mai amek...hanggin betul aku...balik tu aku trus wat news...edit yang atilia tu...kalut gile...alhamdullillah, aku sempat buat dan sempat onair pukul 1o mlm...lega aku...huh !!!


rehearsal miss world malaysia 08

pagi2 myra datang n gtw aku ade esemen kat palace of gorden horses...aku ask esemen ape ? ye kate cover rehearsal miss world malaysia 2008 (MWM)...sampai depan hotel tu...masyaAllah...grand gile...dah mcm istana...hotel 6 bintang tu...mmg aku terpana tgk kemewahan hotel tu...nilah seumurhidup aku, aku jejak hotel 6 bintang...

masuk dewan n cover peserta MWM, xde la cantik sgt pn...sbb xmekup...ade lam 3 org singh...yg len tu sume cine...aku dah target sowang budak tu...sbb ye yg paling menyerlah n nampak ikhlas...byk yg nampak plastik...kmi interview penerbit MWM, amin hussen...

selalunya kalau aku g esemen mmg ade makan2...skali yang nie xde mkn !!! aku nie xmkn dr pagi...mmg save perut utk sumbat mkanan sni...hampeh...balik ofis aku mkn biskut...krkrkr...

tayangan premier teater ibu zain...

hari tu perasmian teater ibu zain...kali nie pementasan penuh ibu zain...aku mmg teruja nak tengok...sampai satu tahap...bosan la pulak...sebab jln cerita ye cm tu jek...xde turun naik...lagu2 mmg sedap tarian dr pelajar aswara pun boleh dipuji...tgh2 pementasan tu, banyak sangat repoter angkat kaki...mrk xpe...paper punye...juz tulis jek...aku kne tgu abes sbb nk interview pelakon2 ye...pengarah ye...

yang lucunya...mrk mmg ada sdia makanan...soto...aku igt sup soto tu mmg wana merah...sbb xde sup lain...aku ambil 'sup' tu sampai tertutup bhn2 yang lain...skali ade kakak tu tegur aku...

"hai...banyak ambil sambal..."

sambal ???? bongek...


miss world malaysia 2008 grand final...

semalam...aku pergi malam gala miss world malaysia 2008...
aku duduk semeja dengan senior aku...sesungguhnya boring sgt...lepas ni, kalo ade esemen miss world, aku xnk g...hu3...

seperti biasa...makanan ade...tapi ala2 chines...ye bg chopstik !!!
terkial2 aku nk mkn...pastu makanan ye pn xsedap sgt n aku xmampu nak telan...tibe2 abu busuk...ape la bau nie...aku pusing kanan...pusing kiri...

rupe2 bau arak...nie lah kali pertama aku bau arak...sungguh meloyakan...yg aku malu...bila tgk org melayu...tanpa segan silu minum depan khalayak ramai...depan non- muslim...mcm dah xde beza mrk dgn non- muslim tu...apa nak jadi...adulahai...kesian bangsa aku...

stakat nie...tu jek esemen yg pernah aku cover...banyak esemen sebenarnya...tapi aku kne consider r...xkn aku nak bolot sumesemen...aku kne bg ruang jugak utk kwn2 intern aku timba pengalaman jugak...baik kan aku kn ? kn ? kn ?

huh...xde maknenye...

k r...

cow!!!

About zeanaaima

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Maecenas euismod diam at commodo sagittis. Nam id molestie velit. Nunc id nisl tristique, dapibus tellus quis, dictum metus. Pellentesque id imperdiet est.

7 comments:

Anonymous said...

sangat best jad wartawan ni kan? boleh pergi event dan tempat yang best. paling penting ianya free

cheers,

syam @ http://aeropama.com

zeanaaima said...

TW XPE...YG PALING BEST....




MAKANAN FREE...



SAPE NAK BAGI ?

cendawanintim said...

nanti jangan lupa tepek gambo tau, akak tunggu!

Ezad said...

wah...
sat lagi fofuler la cik emma sorang nih..

err...
tak nak interview i ke?
masuk dalam news awana

eh!!
awani :P

Anonymous said...

hoho ..
best gile kentang jd reporter ...
bleh MAKAN FREE !!!!

Anonymous said...

cam best la plak jadi wartawan ngee~

zeanaaima said...

cendawanintim...hi3...gambar tu ade jek ngan ousmate sy...tapi berat mulut nak mintak...sbb masing2 bizi..n kekngkadang xsempat nk duk berborak pun...kunu2 la~ poyo jek...

ezad...mane ade fofular...kmi sni repoter juz wt bite utk dibacakan oleh pembaca berita...n kdg suara kammi jek yg keluar tv sbb buat voice over...langsung xgalam lew...hu3...t kalo aku msuk tv...ko antara org pes aku gtw...

marwan masri...aah...best giler mkn free...tapi juz utk repoter entertainment...kesian kwn aku...repoter sukan...xpena2 sekali pn ade makan2 free tw...xsyok !

sis adila...sume keje ade ruang seronok yg tersendiri...jd repoter ni time sonok sonok lew...time news xsiap tapi dah nak onair...mau pecah kepale...xpun, lw editor sengaja membulatkan matenye sambil mengajar tulis news yg baek punye !!! adus...


Contact Form

Name

Email *

Message *

Translate

Tanda Cinta...

Lilypie Pregnancy tickers