Welcome to My Blog!

#sekadarblogpicisan
Follow Me

cerita tunang



By  zeanaaima     9:01 AM     
15 februari 2011

isnin


*senyum* kak Lina buat aku senyum sampai telinga. tak sangka dia masih ingat aku. walaupun aku agak lama tinggalkan kesukaanku ini.

aku ter'mengidam' pulak mahu berkongsi hari 'ikat janji aku' yang berlangsung pada 1-1-11 baru- baru ini.

hehe. iye !! diri ini sudah bergelar tunangan orang okey !!
so, majlis perkahwinan aku hanya akan berlangsung bulan depan okey !! kawan- kawan yang sudi silalah datang..merasa nasi minyak aku.. *wink wink*

-- tarikh majlis belah perempuan 19 mac 2011 [sabtu] -- Jerteh, Besut, Terengganu

-- tarikah majlis belah laki 9 april 2011 [sabtu] -- Klang Perdana, Klang

sejujurnya :

aku masih blur
aku masih tak tahu apa nak buat
aku tak tahu stat yang mana satu..

hebatkan ? sehingga aku tulis entry nie, aku ade lagi sebulan 3 hari untuk sampai ke hari majlis aku.

yang takutnye, aku balum berkesempatan balik kampung nak selesaikan semua perkara.

borang nikah, pelamin, mak andam, door gift, baju sanding...satu pun aku belum settelkan..

bukan aku tak excited. bukan aku kawen kerana terpakse ! semuanya gara- gara kerja !

aku kan wartawan. politik pulak tu. kalau korang perasan, kan ramai adun atau ahli parlimen yang meninggal sebelum nie ? so, aku kena pastikan, aku ada di opis..mengetuk stroy itu..bila mereka meninggal, mestilah ada pilihan raya.

bila ada pilihan raya...aku pun senyumlah..*bizi tahap lahanat LOL*

nak dijadikan cerita, editor aku balik kampung dia. ada wedding family. tak jauh. kat negara India tu je. hammek kauu..2 minggu dia balik.

selama dua minggu tu, aku macam orang sasau. haha.

minggu lepas aku baru selesai kursus kawen. dan buat ujian HIV. hujung bulan nie baru aku berkesempatan nak balik kampung.

aku cuba nak uruskan semuanya dalam masa 3 hari. sempat ke ? ngeri pula aku neh. Ya ampun, bukan aku main- main..kalo dah kerja aku nie menuntut 1001 perhatian..aduh..

baiklah.

mulanya, aku dan incik tunang tidak mahu bertunang. kami mahu terus akad nikah. tapi 3 hari sebelum famili dia bertandan ke rumah aku, incik tunang buat keputusan last- last minit. katanya familinya mahu bertunang dulu.

so, aku pun bertunang la. dan majlis tu sangat simple. dan aku memang xnak buat besar pun. aku xbagitahu sape2. kecuali budak opis.

kawan- kawan aku mula tahu bila aku post gamba kat facebook. itu pun aku ambil masa nak upload. aku segan. aku malu. aku takut ade yang terasa hati. huhu.

lepas jadi tunang orang..feeling aku macam biasa..cume rasa macam penuh sikit jadual jiwa aku nie..hehe

dalam hati. aku rasa bersyukur sangat. aku tak sangka aku mampu miliki dia. setelah apa yang kami lalui. pahit getir. yang tak dapat aku jelaskan. sakit derita merana sengsara kecewa semua aku lalui. *senyum*

moga ikatan antara kami terus erat ketat padat hingga akhirnya...



rombongan dari Klang..



saat sarung cincin



hehe..cium tangan bakal mak mentua



mesti muat punye..




sangat x best sebab jerawat mekar bersinar bak rembulan..LOL



nie mengantuk..tido kejap..keke


lepas siap majlis tunang, petang tu aku bawak incik tunang pegi pantai bukit keluang. tengok ombak besar. sebab mase tu musim tengkujuh lagi. memang xdapat nak mandi pun. mahu cari maut ? hehe..



jeng jeng...perkenalkan incik tunang <3



aku naik tangga mase nie..tu yang nanpak mcm same tinggi..hakikatnye ??



nie la hakikat sebenarnye..macam adik dengan abang. LOL

jap jap..nak tunjuk full dress tunang aku neh..hehe

taraaa.....







rendah vs tinggi..keke

About zeanaaima

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Maecenas euismod diam at commodo sagittis. Nam id molestie velit. Nunc id nisl tristique, dapibus tellus quis, dictum metus. Pellentesque id imperdiet est.

1 comment:

Lina said...

alhamdulillah sihat...ohhh diam2 berisi yer...tahniah tau x lama je lg tu...jgn stress tau hehe


Contact Form

Name

Email *

Message *

Translate

Tanda Cinta...

Lilypie Pregnancy tickers