Welcome to My Blog!

#sekadarblogpicisan
Follow Me

cuti yang menyakitkan...



By  zeanaaima     8:12 AM     
dua tiga hari nie...aku agak stress...bencinya nak menghadapi...terasa malas nak menghadapi...ia membuatkan aku tertanya2...apa betul apa yang aku buat ??? so dilema...

mmm...hari jumaat aku kena cover story kat mahkamah tinggi kuala lumpur. kes APCET. kowang taw APCET tu apa ? nk tw ? g tgk tv antara.

abeh jek c0ver story tu, aku nak balik. sampai kat lobi mahkamah aku tengok so ramai peguam sedang berkumpul. aku ask sowang peguam cantik. ye kate mereka berkumpul sebab nak bagi support pada 5 orang peguam yang ditahan semasa tengah buat keje mereka.

so aku ajak cameraman aku stay and cover kes tu walaupun tak disurah editor aku...

balik opis.

tengah2 ketuk story peguam tu...editor aku suruh aku g tropicana interview orang kat sana...maka pergilah aku...

siap interview, aku rasa letih sangat. aku nak rest. tp sebaik saja ingat sabtu ahad aku cuti...aku kembali segar...

balik opis ketuk story pastu aku terkena kejutan !!!

aku kena keje esok !!!

aku pusing 180 darjah and ask assignment editor aku...

"esok saya cuti..."

"ko kena keje esok. cover XXXX mc. esok tak cukup orang. "

"abeh tu bila saya nak cuti ?"

"kalo ko xkeje esok, XXXXX keje sorang !!!"

terkelip2 mata aku. hu3...tiba2 letih badan aku mai...

okey...hari ini hari sabtu...9 mei 2009...

aku mai keje. g cover story kat rawang...ondaway nk g sana esemen editor aku call...oder story...ade ke patut dia suruh aku suh g klang lak pastu ?

aku hangin jek. suh keje hari off satu hal. pastu xreti2 aku g rawang bukan dekat. lepas g rawang nak plak suruh aku g klang sana !!!

apa lahanat la dia suke sangat susahkan aku !!! cakap ngan aku lak kalo tak sindir2 xsah. ckp elok2 xboleh kot. tgk muke aku asik nk hangin jek. cubalah dia ckp elok2 kalo nk mintak tolong aku. sejuk sikit hati aku. adu la hai.

dia selalu nk carik salah aku. hari tu siap warning aku. tapi yang aku heran, tak pulak dia sound repoter len yg miss esemen...hari nie ada sowang repoter miss esemen pagi...ye g esemen ptg jek...ade jugak sowang cameraman miss esemen...sepatutnya aku g ngan cameraman laen...tapi sbb dia off fon n tak dpt dikesan aku kena g ngan cameraman lain...bile aku ask esemen editor aku tu...hah !!! tergagap2 dia nk menjawab...

aku sampa opis kol 6 ptg. ketuk2 story...siap la pukul 10 lebih2...aku stress...sambil wat story smbil mkn maggie...tgk tv...hurmmmm...

duk kejap tu...senior repoter aku hantar mesej. mintak tolong.

"boleh tak cover sy esok ? xsihat lagi..."

huhuhuhuhuhuhuhuuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuh...cuti aku melayang 2 hari....huhhuhuhu...

tapi aku kesiankan dia. dia ada alasan dia tersendiri. tak pe lah...aku tolonglah dia...

esok...kena bangun awal kol 9 pagi...g klang...mintak pandangan orang ramai...n petang tu aku kena g cover hi-tea ngan bini MB sel...

aku mcm xde mood jek lani...mcm yg aku pk...beserabai rase otak nie...doa aku...sape2 yg buat aku rasa serabai...plz la...tolong la...jgn buat aku mcm nie...

hurmmm...

k r...

cow !!!
 


About zeanaaima

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Maecenas euismod diam at commodo sagittis. Nam id molestie velit. Nunc id nisl tristique, dapibus tellus quis, dictum metus. Pellentesque id imperdiet est.

No comments:


Contact Form

Name

Email *

Message *

Translate

Tanda Cinta...

Lilypie Pregnancy tickers