Welcome to My Blog!

#sekadarblogpicisan
Follow Me

tvantara.com...hik3...



By  zeanaaima     1:08 AM     
kih kih kih...

dengan rasminye web tv da stat upload berite kat internet...

sila layari tvantara.com...ki3...

hahahaha...aku gile glame...krkrkrkrkr...

okey...dah abeh promote dah...nie aku nk bercerite ttg task pertame aku.

tadi aku ikut MBSA (majlis bandaraya shah alam) ambush restoran kat sekitar seksyen 8. mule2 aku okey jek...cameraman aku sibuk ambil video. aku pulak sibuk menempel kat sebelah wartawan lain. sempat aku berkenalan dengan wartawan sinar harian n wartawan rtm. lepas tu sesi press confrence pulak. sume repoter ask soklan. tangan aku lancar jek catat segala jawapan pegawai mbsa tu. sekali giliran aku pulak ask soklan. lepas aku ask soklan, menggigil tgn aku. neves weh. aku xdpt menulis. aku tulis huruf A dah xnampak mcm rope A...bodo betul...kelakar pulak...nak tegelak sorang2 jek...hahahahaha...

restoran yang pertama mmg mengelikan sikit. kat depan bukan main bersih. masuk dalam...tgk...mmg kembang tekak aku. ade ke sume bahan kering n basah mereka masukkan dalam satu peti. yang gelinya ade sebekas ayam goreng yang tak abes jual kot...mereka letak bahagian bawah. air dari bahan basah dari bhgian atas menitik2 atas ayam tu. yang aku isaunye, ayam tu mereka goreng balik n jual pada pelanggan. xkn nk buang kan ? eeeeyakek !!!

restoran kedua pulak...kami jumpa lipas...anak lipas...kalo dah ade anak mesti ade mk bapak kan ??? kan dah kena kompaun...5 ratus melayang...kesian...

balik opis. kena buat story. adus nak pecah kepala aku. serius aku cakap.aku dulu student broadcast. major kerja2 belakang tabir jek. n mmg ade satu subjek wartawan penyiaran. tapi blaja basic jek. tapi tahulah buat berita. but x la se-pro mcm bdk2 journalism.

dulu pun mase praktikal kat awani dulu aku nie repoter hiburan. tup tup...kne keje jd repoer politik pulak. mmg tergagau2 la aku.

story siap n aku mengadap big bos. bkn editor. tapi big bos ! editor aku merayap pergi makan. ambik kau...xpanjang pulak ceramah big bos. tapi kan....mmg dia tu berjaya membakar semangat aku...baru aku prasan assingment tadi aku xbuat stand upper n vox pop...

esok ade lagi satu task...pergi stadium shah alam cover karnival. sebenarnya task tu task org lain. aku nk pergi jugak. aku nak buat cover ketidaklancaran task aku rini. adus !!!

sebelah petang pulak ade sidang media exco kerajaan negeri selangor. tu pun producer aku suh aku pegi...aku ask dia...

"tak takut ke hantar saya cover story tu ?"

"kalau saya takut, saya tak ambik awak keje dng saya.."

sejuk jiwa mendengar. tu pembakar semangat tu. aku akn usaha sedaya yang terbaik.

k r...

cow !!!

p/s : walaupun aku keje ngan company politik...xsemestinya aku nie main politik...
p/ss : walaupun aku masuk kedai roti, xsemestinya aku suke makan roti...
p/sss : keje tetap keje...asalkan halal...kn ? kn ?

About zeanaaima

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Maecenas euismod diam at commodo sagittis. Nam id molestie velit. Nunc id nisl tristique, dapibus tellus quis, dictum metus. Pellentesque id imperdiet est.

1 comment:

Ezad said...

p/ssss...walaupun hari2 keluar cari berita, tak semestinya kenal nama menteri..

ehehehe


Contact Form

Name

Email *

Message *

Translate

Tanda Cinta...

Lilypie Pregnancy tickers