Welcome to My Blog!

#sekadarblogpicisan
Follow Me

ngeh3...



By  zeanaaima     3:41 AM     
hari ini, aku telah ditugaskan untuk menelefon bekas presiden parti gerakan refomasi rakyat (reformis)...ramlan abu bakar...sebab dia keluarkan kenyataan mengatakan dia masih presiden reformis sedangkan pemangku reformis tu, badrul hisham dan exconya sudah memecatnya dari gerakan itu. jadi aku ditugaskan untuk mendapatkan reaksinya tentang pemecatannya itu. dua tiga kali jugak aku try call dan akhirnya dia angkat fon. punyelah aku gabra.nie first time kot aku buat keje nie. nak call pulak orang yang berani bogel pulak tu.ki3.

aku : hello, cik ramlan ???

ramlan : ye saya ? sapa cakap ?

aku : saya zeana, repoter dari tv antara.

ramlan : ape ?

aku : tv antara...

ramlan : ape ?

aku : tv...tv antara...tv...tv internet...

ramlan : oooooo...


punyelah susah nak mantion tv yang orang tak kenal lagi nie...sampai aku pun tergagap- gagap...muahahaha...bile ask...mmg berapi dia jawab...pumpang2...okey slesai satu maksalah...pastu aku trus buat story...

hari ni aku rasa nafas aku agak teratur...walaupun kelam kabut tok sah cakap. aku nie dah la jenis ribut, keja tangkap lipas pun aku buat seolah- olah tangkap jerung betina yang pegnen !!! hahahaha...tapi agak teratur jugak news hari ni...sebab aku xyah kuar cari story hari nie.ju z duduk opis n fokus buat story...kalau aku kuar, makan masa sana. buatnya cameraman aku lembab amek gamba. aku akui aku nie pn xpro...n aku xreti kadang2 tu nak nilai sesuatu isu tu boleh dianggap isu atau tidak...aku main belasah jek...tapi agak2 r...satu shot berminit2 nak amek...tu baru satu shot...kalau byk shot ??? tapi yang pelik, visual (cutways) tu xcukup2 pn...yang peningnye aku jugak...sbb lepas aku buat story, aku kena carik cutways yang sesuai untuk dipadankan dengan story aku...lw xde cutways...mmg aku terpakse susahkan editor aku nie...sori mem !!!

xpenah2 aku terfikir akan lalui semua nie...maksud aku, masa belajar dulu, aku selalu risau ttg kerjaya aku...aku nie jenis yang pendiam yang tak senyap...ape tu ? pendiam kepada org2 baru lam idup aku...n org yg xreti stop bercakap bende2 merapu pada org2 yang aku kenal...bile aku da stat cakap...habis la mereka2...muahahahaha...

dulu kat kolej, aku nie dicop sebagai org2 yang skema @ org2 muke kerajaan @ org2 yang xhuptodate la...n kami org2 yang skor lam study selalu diperlekehkan oleh mereka2 yang kunun2 power giler lam praktikal...ye la...kami nie student teori jek...tapi kuasa Allah...sape boleh sangkal ? rezeki tiap2 org Dia dah sedia awal2. sejak di loh mahfuz aku dah didaftarkan kerja dengan tv antara sebagai wartawan penyiaran dan jugak pembaca berita (saje nak tulis...aku kan gile glame !!!) muahahaha...

tapi lani, member2 aku yg 'power' dulu tu mintak tolong aku...

"weh...tempat ko tu nak pakai org x ?"

mule2 aku tolong jugak kwn2 aku nie...awal2 aku dah kontek member2 aku...ajak keja same2...ade yg berminat...ade yg berlagak...aku pun mule2 agak berat hati...sbb aku nak smbung study...tapi perancangan Dia...alahai...sape aku nk menongkah arus ?

bos aku ask aku, ade tak kawan2 yang tgh carik kerja. aku pun pantas call member2 aku...sbb aku dah janji ngan diowang, law aku dpt pape offer, aku xkn mkn sorang...kunun2 la...mcm la aku nie baek hati sgt !!! haktuiii...

tapi kwn2 aku nie malukan aku...sorang dtg lagak poyo !!! mintak yg bukan2 ngan bos...alih2 bos cite kat aku "member awak nie bla bla bla..." tak malu muke aku ???

ade lagi sorang budak...mule2 janji nk dtg audition...pastu tunda...pastu tunda...pastu xjadi...pastu msg nak mai audition pulak...bos aku tunggu2 xjd pulak dtg !!! gile ke ape ??? ko igt org xde keje nak menunggu ko jek ??? aduiii...nak keje buat cara nak keje !!! aku dulu pagi tu bos call...mlm tu jugak aku naik bas dari trg ke KL...kejar keje punye pasal...sbb aku sedar, bukan kerja yang kejar aku...aku yg kejar kerja...





masa nie mmg aku kalut gile...story aku siap lewat...byk keja yg kena aku buat...rase mcm aku keje sorang2...mmg xsempat...aku berlari2 dlm opis kuar masuk bilik editing...adui...

abeh cite bab keje...



nie...hadiah...ki3...aku beli baju kat plaza alam sentral...beli punye beli las2 aku dpt hadiah...sbb aku beli byk baju kat kedai tu...

baju ape lagi...baju kerja la...pernah suatu hari...member laki tempat kerja aku tegur aku...

"emma, ko beli la baju lawa2 sket...penampilan tu nk kena jaga...nie ko pakai seluar tido mai keje !!!"

ambik kau...x 9 helai pulak aku beli baju...kerja punye pasal...

xpe2...baju bukan sekali boleh pakai...berkali2...

k r...

cow !!!

About zeanaaima

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Maecenas euismod diam at commodo sagittis. Nam id molestie velit. Nunc id nisl tristique, dapibus tellus quis, dictum metus. Pellentesque id imperdiet est.

4 comments:

MR.KUMAR said...

Sapalah makhjluk2 yang memalukan hang tuh.. ish.. aku pun cukup pantang orang buat perangai macam tuh.. dah orang tolong tak hargai.. bukan senang nak dapat kerja sekarang, ada hati lagi nak berangan.. ingat donald trump nak amik jadi appreantice ke apa? sengal! BTW, congrats emma...bangga aku tengok kawan2 berjaya...

Ezad said...

tv antara?
tu nama rasmi ke?

tapi kat indonesia pun ada gak..

http://www.antaratv.com/

ekeke..

zeanaaima said...

kumar...

adela dua tiga makhluk telah memalukan muke ini...lepas nie da xnk tolong mereka...buat malu jek...

zeanaaima said...

ezad...

mmg pn...nama sipi2 jek...

tvantara ngan antaratv...

ki3...

name rasmi mmg tv antara...


Contact Form

Name

Email *

Message *

Translate

Tanda Cinta...

Lilypie Pregnancy tickers