Welcome to My Blog!

#sekadarblogpicisan
Follow Me

matinya seorang hang jebat...



By  zeanaaima     1:14 PM     
pagi tu aku dalam bas...on da way nak g ofis...lepas tu senior aku call aku...

senior: emma awak kenal tak Dato' Ahmad Mahmud ?

aku : x ... nape ?

senior : ala yang jd dr ismadi dalam ibu mertuaku tu ?

aku : x pe nanti sy google...nape ?

senior : semalam dia meninggal...awak pergi cover story tu...ikut myra (senior aku jugak)...

fuh lega...aku xneves la sgt bila myra ikut sekali...sampai ofis aku trus google kn story perihal arwah...oooo...yg nie rupenya...aku kenal...aku kenal...

masa tu...camera ofis xcukup...semua keluar esemen...tapi disebabkan pentingnya cite nie, bos aku sanggup panggil balik sorang repoter sebab nak pakai camera cover story nie...dalam kepala aku...

"fuh...dasat gile...besar story nie...nasib baik myra ikut aku...kalo x, mau x neves aku..."

kejap kemudian bos aku mai kat aku...

bos : 5 minit lagi ko gerak g petaling jaya...

aku : myra ikut skali x ?

bos : tak...

glrupppppp...aku dah keras...tapi muke still slumber...xnk kasi bos xyakin ngan aku...bila dia blah, terketar2 tgn aku google sebanyak mungkin info psal arwah...pulak tu aku pkai simple sgt n aku xtahu sama ada sesuai x nk g kubur pakai cmnie... t- shirt lengan panjang wana putih n jeans...n selipar jepun...kekekeke...

kul 11 kmi gerak...sesat lak kat kawasan perumahan nk cari rumah arwah...sampaikan ada satu keta polis follow kami...mybe mrk syakwasangka ngan kami sebab bawak keta cam meragukan...sampai kami kat uma arwah, keta polis tu blah...

sampai rumah arwah...rumah tu kosong. sebab sume orang ngan jenazah dah dibawa ke masjid...aku ngan cameraman aku pn menapak ke masjid...

kat sana aku nampak repoter tv9 sedang interview orang...aiseyyy aku dah lambat ke ? aku g sane n salam ngan mak cik2 yg ade...risik2 sket, jumpe lah bini arwah...aku mintak izin nak interview...dia xnak...aku dah gabra...aku pujuk mak cik tu dengan suara aku yang paling sayu...nasib baik tepi mak cik tu ada kawan2 dia yang tolong aku pujuk mak cik tu...ye la kn makin meluas cerita ini tersebar makin banyak yang doakan arwah kn ? arap2 nye la...nasib aku baik mak cik tu stuju nak di interview...

pas aku pantas pulak carik anak- anak arwah...anak arwah ada 3 orang...2 jek yg mahu di interview...sorang lagi tak mahu...okey, aku pun xpaksa...

lepas tu aku berkejaran carik artis- artis yang datang...mahu minta komen sket sebanyak...sempat la aku interview aziz satar...mubarak majid...rahman hassan...maria menado...zainurdin ismail n suhaimi baba...diorang punya komen..alahai...sedehnya...

aku patah balik g rumah arwah...ambil gambar- gambar lama arwah...trofi yang arwah dah menang, barangan antik yang arwah tinggalkan...

lepas tu aku kejar jenazah ke tanah perkuburan intan kat damansara sana...jauh siot...kami xtw jalan...pastu kami follow aziz satar ngan keta proton saga keluaran baru, warna biru...tapi pak aziz gune jalan pintas...sampai masuk kawasan perumahan...kami dah cuak...kot2 ye balik rumah dia jek...nasib bek dia pergi tanah kubur...

kami sampai sana mayat dah dikambus...tgal sket2 nk ratakan tanah tu...ms talkin...aku sangat sakit mate melihat aksi seorang wartawan hiburan yang selalu muncul kat tv...seminggu sekali mesti terpacak punyelah muke dia kat tv popular tu...adalah...korang mesti kenalnye...tergedik2 amik gambar...orang sedih2 ye duk gelak2 ngan cameraman dia (pompuan jugak)...dah rase cm glamor sgt kot...tapi agak2 le...org tgh sedih2..dia tersengeh2...buang tabiat ke ?

tapi yang bagusnye dia pakai baju kurung...aku x...manelah aku tahu nk kne kuar esemen cmni...moralnye aku kena sentiasa bersedia utk esemen...susa lah...mmmm...

siap aku cover story nie...aku bergegas balik ke ofis...sbb nak karang cite nie plak...time aku balik...bos aku ask aku...

bos 1 : ok x ? boleh buat?

aku : okey (dgn yakinnya...aku rs bersinar2 mate aku time nie)

bos 2 : cmne td ? okey ?

aku : okey (sekali lagi dgn yakinnya...aku rs bersinar2 mate aku time nie...muahaha)

bukan ape...aku nk buktikan aku mampu laksanakan esemen yg diberikan...aku boleh buat...juz bg aku peluang...2 jek...

n hari itu mood aku okey sgt...buat news pn semangat pelik...krkrkrkr...

ok r...cow !!!

About zeanaaima

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Maecenas euismod diam at commodo sagittis. Nam id molestie velit. Nunc id nisl tristique, dapibus tellus quis, dictum metus. Pellentesque id imperdiet est.

No comments:


Contact Form

Name

Email *

Message *

Translate

Tanda Cinta...

Lilypie Pregnancy tickers