Welcome to My Blog!

#sekadarblogpicisan
Follow Me

manusia tanpa duit...bisakah ???? %$#(*&^%



By  zeanaaima     3:43 AM     
tadi aku ada kelas...directing...ngan lecturer akuk...cik zul...tgh2 baja fon aku bunyi...kakg call aku...aku msg ye blek aku kate aku lam kelas...pastu ye msg aku blek ye kate...nk no ac bsn...nk msuk duit ko aku...aku pn :) r...

aku pn baja ngan tenang r...sbb abah da msukkan duit sewa uma aku...xyah aku pening2 ag...

pastu...bla da abeh kelas kakg aku gtw yg abah msuk duit $100.00 ko aku...terkejut r aku...$100 nk wat pe ? sewa uma aku $167.00...tetibe jek aku rungsing...

dulu...aku dapat loan mara...sejak aku ley duit mara...ley bilang bape kali jek abah aku kasi duit kat aku...pape...aku gune duit mara...kowang bayangkn $341.00 sebulan...cukup ke ? mane nk bayar sewa uma ag...nk bli buku2...nota2...nk kongsi duit wat modal nk shooting ag...nk makan ??? sejak ley duit mara...ley bilang bape kali aku bli baju bru...tetiap sem..aku pakai baju yg same jek...

lani...loan mara ku da exp...sem nie aku da xdpt elaun mara...mane aku nk cekau duit nk sara diri aku kat keyel nie ? dulu sewa uma abah aku langsung xbayaokn utk aku...sbb aku bayor gne duit mara...lani ?

aku terpakse susahkn abah aku...aku sedey...

abah maafkan ema...
ema slalu wat abah susah...
ema anak xgune...
anak yg bodo...

aku tw...abah aku salu putus duit...aku duk lame ngan abah aku...abah aku salu citer kat aku yg ye salu xde duit...aku perit...tiap kali xde duit ye cite kat aku...aku jd takut dan begitu kesian nk mtak duit ngan ye...jd aku bayak pendam pe yg aku nk beli...byk yg aku nk aku pendam sowang2...aku tw...lw aku gtw abah ngan ma pn aku xkn dpt...huhuhu...

pas kelas tu, aku miskol abah...abah kol aku blek...

aku ckp slow2 kat abah...duit tu xcukup...

"astagfirullah..."

perkataan yg abah aku kuar kn...anak mane yg xsedey bla ayah ye bg reaksi cam gitu...xke aku rs cam bedebuk sebijik dinding hempap dada aku...aku rs xsanggup nk ckp ag...abah aku ckp:

"abah bkn nk tanggung ema sorang...
abah kne tanggung adek badek yg laen...
abah kne bg adek badek laen mkn pakai...
abah xsanggup...abah xsempat...
ema kene pk...pk keadaan abah...keadaan kuarga kite..."

time tu...aku xley bohong nada suara aku pada abah...slaunye aku ley wat2 ceria walau aku sakit...perit...lani aku juz dengar sedengarnye pe abah ckp...aku diam jek...n aku hanye jwb sepatah2 jek...cian kat abah aku...

lam ati terdetik...abah...ema salu pk pasal abah...keadaan kuarga kite...sb tu ema jarang mtak duit...sb tu ema jarang matk nk pape...sb ema tw...ema pk...ema cuba memahami...

tapi bla abah ckp seolah2 ema xpena2 pk psal abah n adek badek yg alen...ema patah hati...ema jimat gle2 duk sni...smate2 xnk kerap mtak duit ngan abah...huhuhuhu...

huh...lantak kowang r nk ckp pe pas bace entry aku yg emo lagi bodo nie...

aku xtw nk watpe...aku nk nanges...nk lepas pe yg berbuku d hati nie...xnk nanges ag pasnie...aku nk lalui jek pe jua dugaan yg Dia bg kat aku...

tapi...

aku pn manusia biase...ade ati n prsaan...n kadang2 aku pn kalah...jatuh tersunggkur menyembah bumi...

pas abah call aku...aku msg kakak aku...

"kakg...aku sedey...aku byk sshkn ma dan abah...aku anak yg bodo..anak yg menyusahkan...nape tiap kali...aku yg kena...aku pn nk baja nga tenang...cam ko ngan ayu...sem ni 4 major...byk kne gne duit...aku nk keje tapi xckp ms...sume nk shooting..pe aku nk wat ?
:( oyat ko ma n abah...aku mtak maaf..."

pastu kakg aku reply...

"ema abah oyat...u jgn isau psal duit...u baja ngan tenang...duit biar abah crik...yg penting, naekkn pointer jd 3.6 :) jgn isau...sgale masalah pasti ade jln penyelesaian...byk2kn bce ayat 1000 dinar..."

laju...bercucuran air mate aku...aku xley tahan...aku jln patah blek...aku nk sembunyik...kwn aku...ikot aku dr bakang...ye bg aku ruang...ruang utk aku merintih sekejap...time kaseh kwn...stia ngan aku...susa senang aku...thanks...4 all everything...

time aku...time aku salu jd cmnie...salu xckp duit...salah aku sbenarnye...dlu aku baja maen2...lani bru aku nk terhegeh2 baja elok2...lw aku baja sungguh2 cm kakak ngan adek aku...aku lani mayB kat u awam...xyah nk banje mahal2 bayar yuran pengajian...nk sewa uma...sume salah aku...jd aku xley nk mara kat sape...aku juz ley sumpah diri aku sdn...

igt ag...time ma abah aku wat kenduri solat hajat nk g anta kak g ngan adek aku...ramai yg datang...dekat2 10 hidang...kowang tw time akku bape ? 2 idang jek...

mak sedara aku...sowang jek yg dtg...kowang tw pe yg aku rs ??? rs nk g mampos !!! aku nanges lam ati...xde sape dgr...time kak g ngan adek aku...byk yg sedekah duit...

"nie...anek duit nie...wat blaje kat sane..." dpt r busuk2 $ 5 hengget...10 hengget...50 hengget !!!

time aku nk tw ??? seringgit pn aku xdpt...huhuhu...aku malu nk cite...tapi aku sedey sgt...nape time aku ??? aku bkn ketagih sgt nk duit sedekah org kat aku...tapi...xlayak kah aku...aku sedar diri...yea...aku mesti sedar diri...sedar diri ko ema...bodo...huh...

lam bas...on da way nk blek...aku bisik kat tinge kwn aku...

"pas blek uma...org nk nanges sikit ag...td xpuas nanges..."

"nanges r...lepaskn sume kat dada tu... :) "

huh...aku xtw...camne nk lalui ari2 esok...tanpa duit...tanpa bendaalah tu...aku mampu ke nk idup tanpa mengeluh...bohong lw aku xmengeluh...sial...

lantak kowang r...slalu nye aku sumpah org time tlis blog nie...lw pas kowang bce blog nmie...kowang rs nk sumpah aku...juz go on...

mmg...aku anak yg tol2 menyusahkan idop mak bapak !!!

kadang2 aku terpk..."baik mati r..."

nauzubillah...

"sesungguhnya...Allah xkn bg dugaan tu lebey dr tahap keimanan seseorang insan tu kn ? "

so...aku ley adapi sume nie...aku ley...doakan aku kwn...agar aku kuat utk lawan bisikan2 halus setan2 yg sentiasa menerawang di cuping tinge aku yg banyak taik nie...

:) tingat kat sowang kwn tu...ye suwu aku korek tinge time2 free...

k r...

bla da luah lam blog nie...rs cm ringan sket...huh...

k r...

cow !!!

About zeanaaima

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Maecenas euismod diam at commodo sagittis. Nam id molestie velit. Nunc id nisl tristique, dapibus tellus quis, dictum metus. Pellentesque id imperdiet est.

No comments:


Contact Form

Name

Email *

Message *

Translate

Tanda Cinta...

Lilypie Pregnancy tickers